Sunday, January 4, 2009

Sumbangan Tuan/Puan Diperlukan...

FADHILAT SEDEKAH:

Dari Abu Hurairah RA, Bahwa sesungguhnya Rasulullah SAW, telah bersabda : "Apabila mati anak adam maka terputuslah amalannya kecuali tiga, sedeqah jariah, ilmu yang dimanafaatkan dan anak yang soleh yang mendoakannya untuknya." (H/R. Bukhari).

Allah Ta'ala berfirman, “ Perumpamaan orang-orang yang menafakahkan harta mereka pada jalan Allah adalah seumpama sebutir biji yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada tiap-tiap tangkai seratus biji. Allah melipat gandakan bagi siapa yang disukainya dan Allah maha luas kurnianya dan lagi maha mengetahui. " . {Al Baqarah (2) : 261}

“ Sesiapa yang sanggup diantara kamu menjaga dirinya daripada api neraka hendaklah ia bersedeqah walau hanya dengan sebiji kurma, dan sesiapa yang tidak mempunyai apa-apa hendaklah ia mengucapkan perkataan yang baik." (H/R. Ahmad dan Muslim)

Sedeqah mempunyai kelebihan yang amat banyak, diantaranya adalah seperti berikut: " Menggandakan kebaikan, ganjaran yang besar, menolak bala, meredakan kemurkaan Allah, menyelamatkan diri dari api neraka, memanjangkan umur, melembutkan hati, melenyepkan perasaan takabur & angkuh, dan akhirnya menerima ganjaran amalan yang berkekalan dan berterusan "

Sumbangan Boleh Disalurkan Terus ke
Akaun Bank Islam
“SURAU AL-MUHAJIRIN ” 12092010006576

Keterangan lanjut sila hubungi:
Pengerusi : Hj. Othman Suboh ~ 012-692 4747
Setiausaha : En. Azhar Mohd. Arshad ~ 019-643 1707
Bendahari : En. En. Ibrahim Martibi ~ 013-394 5682
Urusetia Dana : En. Azni Abdul Wahab ~ 012-562 4944

No comments:

Post a Comment